Rabu, 9 Februari 2011

Sesudah 2 bulan..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Tak sangka, pejam.. celik.. pejam.. celik.. dah 2 bulan blog ini tidak diupdate!! Apa sudah berlaku ini? Habis berhabuk dan bersarang blog ni. Tidak mengapa, di kesempatan yang ada sesudah cuti Tahun Baru Cina, mari kita sama-sama mengemaskan blog ini. huhu..

Photobucket
mari kita mengemas~~ hehe~~

Biasalah, kerja-kerja mengemaskini blog ni biasanya dilakukan ikut mood. Kalau ada mood, tiap-tiap hari ada saja artikel hendak ditulis. Tapi, bila waktu tiada mood, jadilah macam ni. Habis bersarang. Tapi, memandangkan ini pun blog kedua, ia terpaksalah mengalah kepada abangnya iaitu Radin's Blog. huhu.. Lagipun, RB ada jana pendapatan sampingan. Lagi-lagi bila sudah ada Buffered Earning melekat. huhu.. Tak boleh lepaskan peluang keemasan itu.


Kehidupan yang sibuk

Apalah yang sibuk sangat? Memang agak sibuk baru-baru ni. Inipun baru pulang dari KL sebab nak tolong sepupu dengan thesisnya. Huhu.. Ditambah pula dengan broadband yang punyalah slow.. Sekarang ini, adalah sedikit peluang untuk berehat. Tapi belum lagi, sebab salah seekor kucing kat rumah ini buat hal. Beranak kat rumah jiran, hampir sebulan jiran aku tu tak keluarkan anjing-anjing dia sebab takut anak-anak kucing tu jadi mangsa. Memang untung gak dapat jiran yang sporting camtu.

Lepas sebulan, kitorang pindahkan anak-anak si putih (nama kucing aku tu) ni balik ke rumah. Dah balik rumah, masalah kedua pulak. Maknya dah tak ngaku lak anak-anak dia tu. Dah la ada 4 ekor, semua bising nak menyusu.. miow~~~miow~~ miow~~. Sapa yang sampai hati nak biarkan? Jiran sebelah pun risau. Memang ini lah satu masalah dengan kucing, kalau kita sentuh anak-anak dia, haram dah dia tak ngaku anak lagi. (ingat tau~~)

Jadi, terpaksalah ayah aku beli botol susu dengan susu khas untuk anak-anak kucing. Sapa nak bagi kucing tu susu? huhu.. sapa lagi.. orang yang menulis ni lah~~. Tapi takper, diorang tu amatlah comel.. semua warna putih.. takkan nak biarkan diorang mati (seekor dah mati..) (T_T). Di kesempatan lain, saya akan cuba masukkan entry pasal jaga anak kucing yang ditinggalkan ibu ni. huhu... Harap-haraplah diorang ni selamat membesar sampai dewasa.

Sebelum jadi bapak orang, apa salahnya jadi bapak kucing dulu.. huhu..
Sekian buat masa ini.

Chow~~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails