Isnin, 21 Februari 2011

Misi Terlaksana

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Akhirnya, daku kembali ke blog ini setelah seminggu menghilang. Cuma kali ini, artikel ini ditulis bukan di rumah, tapi dari UMP. Hehehe.. Baru sahaja selesai melaksanakan satu misi iaitu menghantar resume ke Pejabat Pendaftar. Tidak tahulah dapat atau tidak kerja di UMP, tapi, belum cuba belum tahu. Seperti kata orang tua-tua,

Tuah ayam nampak di kaki,
Tuah manusia siapa yang tahu..

Belum, cuba belum tahu. Itu satu antara sebab la daku datang ke Pahang ni. Hehe.. Apatah lagi, kedatangan aku ke sini disambut pula dengan suasana kampus sedang sibuk dilanda demam pilihanraya. Demam pilihanraya di sini tidaklah seteruk di luar tu, tapi kira lagi hebat la daripada zaman aku dulu (2005 - 2010). Calon-calon berubah, suasana kempen pun berubah.. tapi tak sangka, ada juga yang tak berubah. Isu yang diketengahkan masih juga isu lama!! Tak sangka.

Photobucket

Yer la, kalau difikirkan balik, isu macam susur gajah la.. cafe la.. itu la... ini laa.. itu isu zaman kitorang dulu. Memang keperluan mendesak zaman tu. Zaman sekarang? masing-masing dah ada motor, dah ada kereta.. masih lagi nak guna isu susur gajah?? Hmm.. susahla camni. Yang kelakar kan.. ada gak isu.. Pentas tak cukup besar~~ (0.0)

Kami ni, bukanlah kisah sangat pun pasal isu-isu semasa ni pun. Yang penting, para mahasiswa mahukan calon yang layak untuk diisi di MPM, yang boleh jadi suara kepada mahasiswa. Bukanlah calon yang hanya jadi rubber stamp pada pihak atasan. Kalau pilihanraya kampus pun, calon takut nak berdebat... susah laa kan? Kalau saya la jadi pihak atasan, memang suka sangat dapat MPM yang rubber stamp ni. Senang kerja. Tak gitu? Hahaha.. (kejam giler.. huhu)

Apa-apa pun, selamat berkempen la yer kawan-kawan?

Sekian buat masa ini
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails