Isnin, 21 Mac 2011

CCS Episod 1 : Sakura dan Buku Ajaib Misteri

Kinomoto Sakura merupakan seorang pelajar darjah 4 di Sekolah Kebangsaan Tomoeda. Berusia 10 tahun, dia meminati matapelajaran Pendidikan Jasmani dan Muzik, dan lemah dalam matapelajaran Matematik. Dia tinggal bersama dengan ayahnya, Fujitaka dan abangnya, Touya. Touya amat gemar menyakat Sakura tiap-tiap pagi.

Pada hari tersebut, Sakura menjalani kehidupannya seperti biasa. Bangun pagi, disakat abangnya, kemudian pergi sekolah bersama-sama dengan abang dan rakan abangnya, Yukito. Di sekolah pula, berjumpa dengan teman rapatnya Daidouji Tomoyo, seorang yang minat mengambil gambar dan video… bertemakan Sakura. Namun, segalanya berubah pagi itu apabila dia pulang ke rumah.

Sakura terdengar satu bunyi yang pelik di rumahnya dari bilik kerja ayahnya. Dia mula berasa cemas kerana kedua-dua ayah dan abangnya tiada di rumah pada ketika itu. Sedang dia mencari asal bunyi pelik itu, dia terjumpa dengan sebuah buku, yang kebetulan sama dengan buku yang keluar di mimpinya. Apabila dibuka, Sakura terjumpa dengan sekeping kad bernama ‘The Windy’ (Sang Pawana). Apabila Sakura menyebut nama ‘WINDY’, satu pusaran angin terhasil dan menerbangkan kesemua kad-kad lain ke seluruh Bandar Tomoeda.

Photobucket

Selepas itu, keluarnya satu makhluk aneh berupa seperti patung mainan bernama menggelarkan dirinya sebagai Keroberos. Dia bercakap dalam dialek Osaka kerana selama beberapa puluh tahun buku tersebut berada di Osaka. Keroberos memperkenalkan dirinya sebagai penjaga ‘Clow Card’. Dia kemudian terkejut dengan kehilangan kesemua kad-kad tersebut.

Photobucket

Dalam keadaan risau, Keroberos telah melantik Sakura sebagai Cardcaptor demi mengutip semula kad-kad Clow yang telah hilang. Tugas yang pada asalnya tidak dipersetujui oleh Sakura. Namun, dalam mereka bertengkar, muncul seekor burung besar di ruang udara Bandar Tomoeda. Terdesak dengan keadaan tersebut. Sakura memulakan tugasnya dan menangkap kad yang pertama, ‘The Fly’ (Sang Terbang).

Photobucket


Kad - Kad Dalam Episod 1

Clow Book (Buku Clow)

Photobucket

Ini adalah Buku Clow, tempat simpanan Kad-Kad yang dicipta oleh Clow Reed. Kitab ini dikunci sepanjang masa dan hanya boleh dibuka oleh mereka yang mempunyai potensi kuasa magis. Kinomoto Sakura berjaya membuka kunci kitab ini dengan potensi yang ada padanya.

The Windy (Sang Pawana)

Photobucket

The Windy adalah satu-satunya kad yang ada pada tangan Sakura dan tidak perlu ditangkapnya. Kuasa bagi Windy adalah menghasilkan kuasa angin. Kad ini mempunyai peribadi yang lemah lembut, oleh itu, kuasanya bukan kepada unsur serangan sebaliknya lebih tertumpu kepada unsur penangkapan dan pengurungan.

The Fly (Sang Terbang)

Photobucket

The Fly adalah kad pertama yang ditangkap oleh Sakura. Kad ini berupa seekor burung yang sangat besar. Sakura berjaya menangkap kad ini dengan bantuan Windy. Fly membolehkan penggunanya terbang bebas di udara.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails