Jumaat, 24 Ogos 2012

Hari raya pertama

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Pertama sekali memang aku nak ucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada pihak pengurusan syarikat tempat aku bekerja sebab memberikan cuti selama 7 hari sempena hari raya ini, termasuk juga tambang pergi balik dari Sarawak ke Johor. Bukan satu benda yang mudah sebab masa awal-awal masing-masing mengambil sikap berdiam diri bila ditanya tentang cuti raya. Tetapi bila tiba masanya, semuanya berjalan lancar dan berakhir dengan kegembiraan.


Sekarang ni di setiap kali Hari Raya pertama, aku dan keluarga meraikan di kampung sebelah ibu. Sebab datuk dan nya'i di sebelah ayah sudah lama meninggal dunia. Jadi giliran balik ke kampung memang mudah, hari pertama di sebelah ibu, hari kedua di sebelah ayah. Tambah pula dekat jer, kekadang aku memang beruntung sebab sejak aku kecil sampai sekarang, keluarga memang tiada masalah tentang giliran pulang ke kampung.

Jadi mungkin sekarang aku dah kena fikir-fikirkan masalah pulang ke kampung terutamanya apabila aku sudah bekeluarga kelak. (Wah.. awal tu fikir. Calon pun takder lagi. hehehe...). Yerla, penting tu. Boleh jadi bergaduh jika kita tidak berlaku adil akan giliran pulang ke kampung ni. Tapi apa pun, benda itu lama lagi. Hehe..

Kepada semua umat Islam di luar sana terutamanya di Malaysia,

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir dan Batin

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails