Jumaat, 29 Mac 2013

Bina Badan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Akhirnya dapat juga aku kembali mengemaskini blog selepas agak lama aku tidak ke udara. Bulan 3 ini sememangnya padat dengan aktiviti-aktiviti kerja yang amat mengambil kesemua masa lapang aku. Jadi memang aku tidak dapat langsung untuk menjalankan aktiviti-aktiviti yang aku minat. Namun, di sebalik kekangan masa, adalah amat perlu kepada kita semua (terutamanya aku..) untuk menjaga bentuk rupa badan yang berat yang ideal. Baru-baru ini, memang pengambilan makanan aku bertambah dengan banyaknya. Pagi sarapan, lepas tu tengah makan, kemudian minum petang, lepas tu makan malam... tak termasuk jika ada minum di tengah malam. Memang makan..makan..makan.. Memang aku perasan yang berat badan aku makin bertambah dari hari ke hari.

Jadi aku rasa memang perlu jika aku mulakan semula program kecergasan badan aku yang dah lama aku tinggalkan, dan juga berlatih semula untuk mendapatkan bentuk badan yang cantik.


Dulu di universiti memang aku ada masa setiap petang nak angkat dumbell ni semua. Tapi bila dah kerja ni, manalah ada masa. Memang agak pelik jika aku fikirkan balik, waktu aku kerja di Kuala Lumpur takderlah berat badan aku naik. Bila kerja kat Bakun (di tengah-tengah hutan..), boleh pulak badan aku naik. Huhu..

Sekian sahaja untuk kali ini
Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails