Jumaat, 29 Julai 2011

Malaysia vs Singapura ; Tewas Aggregat 6 - 4

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Semalam berlangsungnya perlawanan timbal balik kedua antara Malaysia menentang Singapura untuk Penentuan Perlawanan Pusingan Kedua Kelayakan Piala Dunia 2014. Perlawanan kedua ini berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Dalam perlawanan pertama yang diadakan di Stadium Jalan Besar Singapura. Malaysia ketinggalan dengan aggregat 5 - 3.

Perlawanan ini juga merupakan pertemuan antara 2 musuh tradisi, Harimau Malaya dan Singa dan juga merupakan pertemuan pertama kali selepas 17 tahun.

Photobucket


Keputusan :-

Perlawanan Pertama (first leg),

Malaysia (3) - Singapura (5)

Perlawanan Kedua (second leg),

Malaysia (1) - Singapura (1)


Sepintas Lalu :-

Dalam perlawanan Pertama, Gol Malaysia disumbangkan oleh Safee Sali seawal minit Pertama perlawanan dan yang ketiga pada minit ke-71. Gol kedua disumbangkan oleh Abdul Hadi Yahya pada minit ke-70. Dan dalam perlawanan kedua, Gol Malaysia disumbangkan oleh Safee Sali pada minit ke-58.

Photobucket

Malaysia menamatkan perjuangan di dalam Pusingan Kelayakan Piala Dunia 2014 Zon Asia selepas tewas dengan Singapura dengan aggregat 6 - 4. Semoga kekalahan ini adalah kunci kepada lebih banyak kemenangan di masa akan datang.

Akhir kata, Majulah Sukan untuk Negara
Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails