Isnin, 4 Julai 2011

Malaysia vs Taiwan (2nd Leg) ; Tewas 2-3. Aggregat 4-4

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Malam tadi berlangsungnya perlawanan kedua antara Malaysia melawan Taiwan untuk Penentuan Perlawanan Pusingan Pertama Kelayakan Piala Dunia 2014. Perlawanan berlangsung di Stadium Perbandaran Taipei, Taiwan. Dalam perlawanan sebelumnya, Malaysia mempunyai kelebihan satu gol.

Photobucket

Keputusan :-

Perlawanan Pertama (first leg),

Malaysia (2) - Taiwan (1)

Perlawanan Kedua (second leg),

Malaysia (2) - Taiwan (3)

Dalam perlawanan kedua, gol pertama Malaysia dijaringkan seawal minit ke-7 oleh Aidil Zaquan. Gol kedua negara dijaringkan oleh Safiq Rahim pada minit ke-42. Perlawanan pusingan kedua ini kemudian semakin cemas apabila 3 kad kuning dilayangkan oleh pengadil. Kubu negara juga diasak dengan 3 tendangan penalti. Perlawanan berkesudahan dengan Malaysia tewas 2-3 kepada Taiwan. Malaysia dan Taiwan seri dengan keputusan aggregat 4-4.

Malaysia melayakkan diri ke Pusingan Kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 dengan Kelebihan gol di tempat lawan. Pasukan Harimau Malaya akan berjumpa dengan Singapura pada 23 Julai dan 28 Julai 2011.

Photobucket

Tahniah diucapkan kepada pasukan Malaysia dengan berjaya melayakkan diri ke Pusingan Kedua. Semoga taktik diperkemaskan dan dipertingkatkan untuk perlawanan dengan Singapura.

Akhir kata, majulah sukan untuk negara.
Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails