Selasa, 31 Disember 2013

Hari terakhir 2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Memandangkan aku dah berada di Johor, senanglah aku nak meng-update blog aku ni. Tadi paklong aku telefon, memesan kepada ku yang kalau dah sampai ke Johor tu bagitaulah. Jangan senyap jer. Orang tak tahu kalau kau senyap-senyap. Tapi itu satu keistimewaan yang aku ada. Selalunya aku akan buat sesuatu senyap-senyap, dan orang hanya akan perasan bila aku dah mencapai sesuatu.

Kalau aku buat jahat lagilah.. bila dorang sedar memang dah terlambat nak buat apa-apa. Huhu

Pengalaman aku berada dalam penerbangan ketika 29hb memang aku tak dapat nak lupakan. Waktu aku sampai ke Bintulu, cuaca cerah. Aku memang tak sangka apa-apa peristiwa buruk akan berlaku. Tapi pada hari aku berlepas, bermula pagi tu memang hujan turun selebat-lebatnya. Sampai lah ke waktu aku nak berlepas memang hujan masih lagi lebat. Sehinggalah aku terima pengumuman yang penerbangan ke Kuala Lumpur delay.

Hujan memang lebat giler masa aku dapat tahu yang penerbangan delay.

Bagi pesawat ringan seperti Maswing, memang dah batalkan penerbangan untuk hari tu. 


Aku dah terfikir kalau-kalau aku kena tunggu hari lain nak balik.

Tapi segalanya dipermudahkan. Dan aku sampai ke Kuala Lumpur seperti yang dirancang, walaupun agak lambat. Dan ketika di LCCT juga, sekali lagi penerbangan ke Johor Bahru delay. Tapi aku tak kisah pun, sebab Biar Lambat Asal Selamat. 


Kapal terbang kot.. kalau apa-apa jadi, tak ke nahas?

Ketika aku di penerbangan AK6048 dari Bintulu ke KL, barulah aku sedar bahawa hanya Ketua Pramugara sahaja yang rakyat Malaysia. Kesemua pramugara dan pramugari yang ada adalah campuran dari Thailand, Korea Selatan dan Filipina. Namun memang tak sedar sampai ke akhir penerbangan. Dan sewaktu itu juga aku terdengar perbualan mereka yang pada waktu itu, mereka sudah berpusing di ruang udara Bintulu selama 40 minit dan hampir diarahkan mendarat di Miri.

Namun Juruterbang pada waktu itu cuba untuk mendarat juga di Bintulu. Dan tindakannya itu sememangnya membuatkan kami rasa terharu. Sebab dapat juga meneruskan perjalanan ke destinasi masing-masing.

Terima Kasih abang pilot.

Apa-apa pun, itu antara pengalaman menarik aku di akhir tahun 2013. Tapi apa-apa pun, bila aku dah sampai ke JB, aku dapat berita yang... Bintulu banjir!



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails