Rabu, 1 Januari 2014

Selamat Tahun Baru 2014

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua


Apa khabar anda semua di hari pertama di Tahun Baru ini? Pertama sekali biarlah aku mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada anda semua. Semoga tahun ini lebih baik daripada tahun yang sebelumnya. Secara peribadi bagi aku, tahun baru ini sama seperti tahun baru yang lepas. Aku masih mengikut tradisi 'keluarga radin' untuk menyambut malam tahun baru di rumah.

Bukanlah tradisi sangat, memang aku jenis pemalas nak keluar rumah.

Untuk tahun baru 2014 ni, aku dapat satu hadiah yang tak disangka-sangka daripada salah satu Syarikat Telekomunikasi yang aku gunakan sejak bertahun dulu, iaitu Maxis. Satu hari, aku menerima panggilan daripada Maxis yang nombor yang aku gunakan sekali lagi terpilih untuk menerima hadiah daripada Maxis sempena "Ganjaran Kesetiaan" daripada Maxis. Hadiah tersebut adalah modem Wifi.


Mula-mula aku rasa takut-takut juga nak terima. Tapi lepas aku check balik, harga modem tersebut di pasaran adalah RM350, dengan bayaran pengaktifan sebanyak RM150. Tapi aku dapat pengecualian untuk dua bayaran ini dan aku terima secara percuma. Untuk tahun pertama juga, aku terima bayaran sebanyak RM58 dan untuk dibatalkan juga adalah percuma. Jadi aku merasakan tak rugi pun aku guna.

Apa yang penting sebab aku memang dah lama cari modem Wifi.. huhu.

Pada hari pertama tahun baru ni, Negeri Johor bekerja dan budak sekolah memulakan sesi persekolahan pada hari ini. Aku lihat adik aku yang sorang ni rupanya dah Tingkatan 4. Cepat sungguh masa berlalu. Sebab aku memang jaga 2 orang adik-adik aku dengan tangan sendiri, jadi bila fikir balik, memang tak sangka masing-masing dah besar dah.

Tapi kenapa aku tengok dia macam masih Darjah 3??

Apa-apa pun, pencapaian aku di tahun 2013 sudah tentulah sebab aku dah berjaya membuat asas untuk menceburi bidang perniagaan di Bintulu. Dan itu bagi aku satu pencapaian yang agak baik walaupun baru bermula.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails