Khamis, 1 Mei 2014

Selamat Hari Pekerja

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera
Selamat datang semua

Pertama sekali Selamat Hari Pekerja kepada semua. Pastikan cuti ini dimanfaatkan sepenuhnya. Bila lagi kita akan ada satu hari yang disambut hanya untuk meraikan tenaga kerja yang sudah menjalankan aktiviti ekonomi kepada negara. Dan kepada mereka yang tidak bercuti tu, pastikan anda dapat double pay untuk hari ini. Kalau tak, jangan kerja. Heh. Saja jer nak ajar orang jadi jahat.

Bagi aku pula, setakat ni cuti hari pekerja ni sama jer dengan hari yang lain. Kenapa? Sebab aku dah dekat 2 minggu tak bekerja. Sebab sepatutnya aku sudah meletakkan jawatan 2 minggu yang lepas. Heh. Bila kita tak berpuas hati dengan majikan, satu cara yang paling berkesan untuk luahkan ketidakpuasan hati tersebut adalah melalui perletakan jawatan. Tapi selalunya itu adalah sebagai langkah terakhir.

Bagi aku yang masih bujang ni, memang tiada masalah la. Tapi bagi mereka yang dah berkeluarga, itu bukan pilihan. Apa-apa pun, bos aku dah panggil untuk aku menghabiskan kerja aku sekurang-kurangnya sehingga akhir bulan Mei. Kemudian aku merasakan baik aku berhenti dan mencari peluang kerja di tempat lain.

Apa-apa pun, amanah kan diri sewaktu kerja.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails