Isnin, 4 Februari 2013

Antara aku, zoo dan boling

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Pasti korang semua terfikir-fikir apa sebenarnya yang aku cuba tuliskan di atas. Ya, semalam merupakan hari terakhir di JB. Rasa memang tak mahu lagi pulang ke Sarawak. Mana tak, baru seminggu kat rumah, tak puas lagi nak memalaskan diri di rumah. Semalam aku meluangkan masa bersama rakan sekerjaku meluangkan masa melawat Zoo Johor, zoo pertama dan tertua di Malaysia dan Asia Tenggara.


Banyak perubahan sudah berlaku sejak kali terakhir aku datang ke sini. Jumlah haiwan juga banyak dan bertambah dengan mendadak. Singa, harimau, beruang, rusa, kuda, unta dan pelbagai spesis serindit mewarnai latar belakang zoo ini. Cuma gajah saja yang tiada kelibat sebab dihantar ke Pahang untuk dilatih semula. Aku sempat juga mengambil gambar seekor Singa bernama Manja. Comel kan nama? Heh..



Kemudian, di waktu petang aku terima panggilan dari ayah aku menyatakan yang malam ini seisi keluargaku akan bermain boling. Aku dah lama tak main boling, hampir 6 bulan tak sentuh bola boling. Jadi tak hairanlah kalau aku cuma dapat 300 jatuhan pin dari 3 pusingan. Huhu..


Dan diwaktu malamnya lagi, aku dan sepupu ku berkaraoke sampai pagi... Chewah, takderla sampai pagi, cuma sejam jer. Hehe. Takder kerja aku nak balik lewat-lewat. Sebab malamnya aku nak berkemas sebelum pulang...

Apa-apa pun, sekian sahaja untuk kali ini.
Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails