Sabtu, 9 Februari 2013

Cuti Tahun Baru Cina

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Malam semalam aku selamat sampai di Bintulu setelah menempuh perjalanan selama 4 jam merangkumi jarak 185km. Bintulu adalah bandar terdekat dari Bakun. Selain tu, ada juga pekan-pekan kecil seperti Sungai Asap dan Belaga, tapi takkan aku nak habiskan masa cuti kat pedalaman? Huhu. Ramai kawan-kawan aku nak berjalan ke Miri, jadi aku kenalah cari pengangkutan ke Bintulu. Pengangkutan terakhir adalah malam semalam. Heh. Semua dah penuh. Pekerja Sarawak Hidro juga ramai dah pulang bercuti.

Aku mengira-ngira berapa agaknya cuti yg boleh aku dapat. 4 hari. Wow! Antara cuti yg paling lama aku dapat. Tapi masalahnya, bila naik kerja balik, dah kena meeting dengan main-contractor. Aduh, benci betul. Kenapalah mesti hari Rabu? Takpelah, lupakan dulu masalah kerja. Yang penting masa cuti ni kita enjoy! Heh :3

PS : ini cuti umum terakhir. Takder cuti umum lagi untuk bulan 3 dengan 4 sampai bulan 5 nanti. Aduih~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails