Isnin, 12 Ogos 2013

Beraya sambil melancong

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua


Raya pada kali ini ibarat pakej pelancongan bagi aku. Pada asalnya, aku cuma mahu balik ke Semenanjung untuk beraya. Seperti kebiasaan setiap tahun, aku akan pulang ke kampung, pergi beraya ke rumah-rumah saudara, kemudian pulang ke kampung. Tapi tahun ini, dengan tiba-tiba seorang sepupu aku dipanggil untuk membuat sesi penggambaran di Mersing bersama-sama dengan adikku. Jadi memandangkan aku pun tiada urusan lain, pergi sajalah. Dan, kalau tidak pasti aku tidak akan dapat menjejakkan kaki aku ke Air Papan. (Nama jer orang Johor, tapi Air Papan pun tak pernah pergi. Huhu..).


Melihat kecantikan keindahan alam memang antara hobi aku. Aku pun kadang-kadang tak sangka yang keindahan alam begini masih lagi wujud di Tanah Melayu. Dan bercakap tentang keindahan alam, aku pun berpeluang untuk melihat sungai di kampung aku di sebelah bapa kembali menjadi jernih. Semenjak aku lahir lagi, memang tak pernah aku lihat Sungai Sembrong ini sejernih ini. (Terkejut jugak aku. hehe..). Tapi apa-apa pun, memang aku kepenatan selepas balik ke kampung. Rasa sedih pula nak pulang ke Sarawak. Apa-apa pun, untuk kerjaya dan masa depan aku juga, kenalah kuatkan semangat. Sekian saja buat masa ini.

Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails