Jumaat, 9 Ogos 2013

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Hari raya akhirnya tiba lagi untuk tahun ini. Hari di mana kita meraikan kemenangan selepas berjaya melaksanakan ibadah puasa selama sebulan di bulan Ramadhan. Menyeronokkan tapi penat, itulah yang dapat aku simpulkan di hari pertama hari raya. Seperti di tahun lepas, aku menyambut hari raya di kampung sebelah ibu sebab sistem giliran balik raya bagi keluarga aku dah dimansuhkan selepas kedua datuk dan nenek ku di sebelah ayah meninggal dunia.

Pada tahun ini, aku tidak berseorang pulang ke kampung kerana seorang kawan aku di Sarawak juga turut serta untuk mengalami sendiri pengalaman beraya di Semenanjung. Pengalaman balik kampung memang menyeronokkan sebab aku sekeluarga memang akan berpusing seluruh negeri Johor untuk berjumpa dengan ahli keluarga yang lain. Terdapat juga pengalaman luar biasa yang aku alami tahun ini. Tapi susah aku nak jelaskan fenomena metafizik dan supernatural. Jadi aku akan jelaskan pada waktu yang akan datang sajer.


Akhir kata, selamat menyambut hari raya aidilfitri kepada semua. Pada tahun ini, ada sedikit pengalaman menyeronokkan sebab aku dapat peluang memperagakan Baju Melayu Sarawak. Huhu.. sekian untuk masa ini.

Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails