Jumaat, 23 September 2011

Malaysia vs Jepun ; Tewas 0-2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Pada 21 September lepas, berlangsungnya perlawanan pertama Pasukan Bola Sepak Malaysia U-23 di Pusingan Ke-3 Kelayakan Olimpik London 2012. Perlawanan pertama menyaksikan perlawanan di antara Malaysia dan Jepun. Perlawanan pertama ini berlangsung di Stadium Tosu, Tosu, Jepun.

Photobucket


Keputusan :-

Photobucket


Sepintas lalu :-

Walaupun tewas dalam perlawanan pertama menentang Jepun, kebanyakan peminat Malaysia memuji semangat juang yang telah ditunjukkan oleh Pemain Bola Sepak Malaysia, terutamanya dari penjaga gol pasukan Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat 'Apek'. Walaupun gawang negara bolos sebanyak 2 kali, namun kejayaan Khairul Fahmi untuk menyelamatkan gawang negara dari 9 percubaan bahaya tuan rumah mengelakkan Jepun daripada berpesta gol dalam perlawanan tersebut.

Photobucket

Namun, peminat tempatan juga menunjukkan kekecewaan pasukan Malaysia terutamanya daripada segi pemain serangan dan pertahanan negara yang secara jelas dan nyata yang prestasinya tidak sebaik Penjaga Gol. Jika ini boleh diperbaiki, Malaysia pastinya mempunyai banyak kelebihan dan peluang yang cerah untuk sekali lagi melayakkan diri ke Perlawanan Olimpik.

Akhir sekali, majulah sukan untuk negara
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails