Sabtu, 11 Februari 2012

Segmen : On Air Bersama DRC

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Apa khabar anda-anda semua. Sudah ada perancangan di hari cuti ini? Pastikan anda tidak menyesal dengan apa yang anda sudah aturkan dan pilih dalam hidup. Pada hari ini, saya mahu memperkenalkan kepada anda akan satu segmen baru iaitu On Air Bersama DRC anjuran blog Diari Seorang Pengacara. Semalam saya telah di'tag'kan oleh DRC untuk segmen ini.


Ok, menurut DRC, segmen baru ini adalah bersempena dengan rancangan realiti terbaru di Astro iaitu 'On Air'.

Untuk segmen ini, perkara-perkara yang perlu anda-anda semua lakukan adalah :-
  1. Tampal sticker di atas di dalam entry blog anda yang bertajuk, Segmen : On Air Bersama DRC.
  2. Menjadi follower kepada blog Diari Seorang Pengacara.
  3. Senaraikan tiga pengacara pilihan anda dan nyatakan kenapa.
  4. Tag kepada 3 rakan blog.
  5. Sertakan link di ruangan blog Diari Seorang Pengacara.
Ok, itu sahaja. Mudah kan?


3 PENGACARA PILIHAN RBE

1. Ahmad Fedtri Yahya

Ok, pilihan pertama RBE dah tentulah Ahmad Fedtri Yahya. Sebabnya senang saja. Pertama sekali perwatakan, penampilan dan sikapnya yang simple. Pastinya ramai yang seringkali melihat wajahnya di kaca tv terutamanya dalam rancangan Malaysia Hari Ini di TV3. Apa yang pasti, RBE sangat meminati bakatnya dalam luasnya pengetahuan beliau dalam Bahasa Melayu dan juga boleh bertutur dalam Bahasa Mandarin. And that really something~~


2. Ally Iskandar

Ok, pilhan RBE yang kedua ini sebenarnya adalah kesinambungan kepada Ahmad Fedtri (asalnya minat Ally sebab minat Fedtri). Imej yang RBE suka pada Ally Iskandar ini adalah sentiasa membawa imej ceria disamping komited kepada kerja. Walaupun ramai tidak bersetuju kalau saya kata begini, tapi identitinya yang tidak berubah secara drastik dalam pengacaraan walaupun dalam mengacarakan rancangan realiti antara satu sebab beliau menjadi pilihan kedua.


3. Sarimah Ibrahim

Yes, one of my favourite host. The reason is simple. I was always watching cartoons since i was a kid. And she was among the person I always see at that time in NTV 7 kids. She can host, sing and jokes even though i agreed that she gets over the limit sometimes. Nevertheless, the reason I loves her is.. she can speaks in Malay and English fluently and can translate the English to Malay and vice versa without using any form of Manglish (broken Malay). Jadi, itu antara bakat-bakat yang saya hormat pada dia. Mungkin ramai masih mengingati peranannya dalam The Biggest Loser Asia.

Ok, itu sahaja untuk pilihan dan sebabnya. Ramai yang berbakat di luar dan saya tak pilih mereka bukan sebab mereka tak bagus, tapi sebab saya minat mereka bertiga ini ^^.

Dan di bawah ini adalah mereka yang bertuah yang telah saya Tag.


2 ulasan:

DRC berkata...

wahhh.. bukan calang-calang pilihan radin ye... :)

Miss Mus berkata...

alamak, sy jarang tgk tv..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails