Ahad, 16 Oktober 2011

Ke Batu Pahat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua.

Semalam, saya dan keluarga pulang ke kampung atas jemputan seorang mak saudara saya untuk kenduri aqiqah dan majlis hari jadi seorang anak-sepupu saya. Pada asalnya saya tidak pasti sama ada untuk pulang atau tidak. Terima Kasih atas kecelaruan emosi dan krisis peribadi yang berlaku, saya mengambil keputusan untuk pulang ke kampung. Dan ia cukup sebagai penenang hati saya yang pada masa yang sama, agak tertekan dengan tekanan kerja.

Photobucket

Kami sampai tepat dalam 11.30 pagi. Apa yang pasti, sebelum zuhur. Suasana di kampung memang berlainan sekali dengan suasana di bandar besar. Jika tidak kerana akan tuntutan kerjaya, pasti saya tidak akan tinggal di bandar besar tetapi akan memilih untuk tinggal di kampung. Setiap kali saya pergi ke rumah mak saudara saya ini, pasti akan ada perubahan yang berlaku di sini, terutamanya di rumah jiran mak saudara saya ini.

Photobucket

Photobucket

Dan perubahan paling menarik adalah kehadiran tiga ekor arnab comel ini.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Selepas zuhur, majlis doa selamat bermula. Kami semua sebagai tuan rumah mula sibuk melayan tetamu yang hadir. Sementara kanak-kanak pula sibuk bermain dalam dunia mereka. Setiap kali bersua, saya tidak akan melepaskan peluang meluangkan masa bermain bersama mereka. Apa lagi yang lebih menyeronokkan (juga agak mencabar kesabaran) melayan kerenah kanak-kanak.

Photobucket

Photobucket

Sambutan harijadi anak-sepupu saya ini antara yang paling istimewa yang saya lihat, kerana, dia adalah seorang daripada 3 orang anak-anak sepupu saya yang lelaki. Usia mencecah setahun, tetapi bakal bergelar abang tidak lama lagi.

Photobucket

Photobucket

Kepada Ali, abang akim tak sabar nak tengok adik ali.. hehe..

Sekian untuk kali ini,
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails