Ahad, 30 Oktober 2011

Pilih Kasih 3 - Aeon Bukit Tinggi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Photobucket

Rancangan realiti Pilih Kasih kembali lagi untuk musim yang ketiga, satu-satunya rancangan realiti di Malaysia yang berorientasikan untuk mencari bakat pelakon. Pada 29 dan 30 Oktober ini, ujibakat bertempat di Aeon Bukit Tinggi, Klang. Turut serta? Oh, tidak.. saya cuma datang ke Aeon untuk menemani rakan, Iez yang menyertai ujibakat kali ini.

Photobucket

Ramai yang turut serta dalam ujibakat untuk semalam sahaja. Dan, lama juga masa yang diambil untuk menunggu giliran. Kami tiba dalam 12.30 tengah hari, dan ujibakat Iez bermula pada pukul 6.10 petang. Bayangkan betapa ramainya peserta yang hadirkan diri untuk diujibakat. Dan, segala penat lelah menunggu berbalas apabila Iez terpilih untuk ke pusingan seterusnya. Jadi, kami menunggu lagi sehingga 10.00 malam untuk Iez ditemuduga sendiri oleh Rosyam Nor, (segmen baru untuk Pilih Kasih 3) sebelum pulang.

Selama hampir 10 jam berada di Aeon Bukit Tinggi, terdapat macam-macam ragam peserta yang boleh dilihat. Ada yang hebat, ada yang berbakat, mencuba nasib, dan ada juga yang datang hanya sekadar untuk berseronok-seronok di atas pentas. Saya rasa, kalau datang sekadar untuk berseronok dan tidak serius, lebih baik tidak perlu turut serta. (membazir masa sahaja). Barulah faham bagaimana kepenatan yang dialami oleh barisan panel iaitu En. Hamzah dan Nanu Baharudin yang terpaksa menelan semua 1001 macam kerenah peserta-peserta ujibakat.

Baiklah, kepada mereka yang berminat untuk menyertai Pilih Kasih 3, di bawah ini adalah jadual dan lokasi ujibakat selepas ini.

12 & 13 November 2011 - Central Square, Sungai Petani, Kedah
19 & 20 November 2011 - TBC
26 & 27 November 2011 - Centre Point, Sabah
3 & 4 Disember 2011 - The Spring, Sarawak
10 & 11 Disember 2011 - KL Sentral, Kuala Lumpur


P.S :: Dekat 10 jam di lokasi ujibakat, aku boleh tak teringat langsung nak ambik gambar!

Sekian buat masa ini,
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails