Rabu, 14 Disember 2011

Syampu.. Oh.. Syampu..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Dua tiga minggu ini saya banyak menghabiskan masa dan tenaga untuk mencari produk rambut paling sesuai untuk menangani masalah rambut gugur. Sebenarnya masalah ini sudah lama saya alami. Cuma, sebelum ini saya ada produk yang mengelakkan rambut gugur. Saya dah lama berhenti daripada memakai gel ataupun wax rambut kerana rambut akan gugur dengan banyaknya setiap kali tekanan atau tarikan diberikan kepada rambut. Namun, boleh saya katakan ia masih lagi dalam lingkungan 80 - 100 helai rambut sehari. (masih di tahap normal)

Jadi, mahu tidak mahu. Saya bertekad untuk selesaikan masalah ini.

i) Pantene Hair Fall Control

Photobucket

Produk yang langsung tidak serasi dan tidak membantu saya langsung dalam menangani masalah rambut gugur. Sebaik sahaja guna, masalah lama yang saya berjaya atasi iaitu kelemumur kembali semula dalam kuantiti yang amat banyak!! Dan tahu apa jadi? Masalah rambut gugur menjadi semakin buruk. Kalau sebelum ini sekali tarik hanya sehelai atau dua yang gugur, pada waktu ini ianya menjadi 5 - 6 helai rambut gugur setiap kali rambut ditarik.


ii) Safi.

Photobucket

Ini adalah produk kedua yang saya pakai. Safi. Bukan yang terbaik tetapi cukup untuk menjadi pengantara untuk mengelakkan masalah kelemumur. Kelemumur berkurangan namun tahap keguguran rambut tidak berkurangan. Kerana ianya menyebabkan rambut saya semakin berminyak, dan rambut yang berminyak yang berlebihan juga menjadi punca rambut gugur.


iii) Clear for men, Hair Fall Control

Photobucket

Akhirnya, produk yang sesuai saya jumpa selepas berbincang dengan beberapa rakan-rakan saya yang pakar dengan produk penjagaan diri. Dia mengesyorkan Clear for men. Dan setakat ini, masalah kelemumur boleh dikatakan selesai hampir keseluruhan. Sekarang ini, cuma untuk melihat sama ada rambut gugur akan berkurangan dan rambut yang baru tumbuh.

Dekat RM40 jugalah dalam tempoh dua minggu ini hanya nak belanja untuk produk-produk ni semua.

Apa-apa pun, sekian sahaja buat masa ini
Salam

4 ulasan:

LaLa mhdnor berkata...

bagus2 jaga rambut :)

Nasitah Mada berkata...

rambut penting sekarang nie..

Radin87 berkata...

@Lala

Yup,kena jaga. nak guna lama rambut ni. hehe..

Radin87 berkata...

@cytah lovicry

kan? kan?
kalau dh 40 tahun lebih, tak kisah la kot. tapi dalam usia 20-an ni.. kena jaga.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails