Khamis, 29 Disember 2011

Kisah tentang sakit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Baiklah, pertama sekali eloklah saya bertanya, apa khabar semua? Diharap sihat-sihat selalu. Di hari-hari terakhir tahun 2011 ini saya menyaksikan yang hujan semakin kerap turun, dan yang paling penting, penyakit yang amat sinonim dengan musim hujan juga turut merebak. Apa dia? Demam. Ramai yang terkena penyakit ini baik jiran-jiran mahupun ahli keluarga saya. (biasalah kan bila dah musim hujan..). Dan di waktu musim hujan ini juga, kampung saya sekali lagi dinaiki air.. (sepupu-sepupu aku yang kecik ramai yang main air..).

Photobucket

Tapi, penyakit ini datang bukanlah saja-saja. Ia adalah sebagai satu bentuk ujian dan juga kafarah kepada dosa yang telah kita lakukan. Jika kita redha, maka dosa kita itu akan dihapuskan melalui kesakitan itu. Yang penting, kita harus sabar dan menerima semua itu sebagai satu ujian. (kata-kata nasihat kepada diri sendiri jugak.. sebab aku pun tak berapa sihat 2,3 hari ni.. huhu..). Dan bila kita sakit, itu tandanya yang Allah sedang ingat kepada kita. Jadi, jangan berputus asa daripada rahmatnya.

Sekian sahaja coretan rasa hati ini buat kali ini. Jangan lupa untuk sentiasa jaga kesihatan walau di mana kita berada.

Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails