Rabu, 1 Disember 2010

Sejuk.. Sejuk..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Awal pagi ku bangun, ku merasa kedinginan yang amat sangat. Aku bangkit memandang ke luar. Pemandangan alam yang putih menjamu penglihatanku di pagi itu. "Salji dah turun.." fikirku sendirian.

Photobucket

Ayah sudah lama bangun, bangkit untuk bekerja. Sementara ibuku sedang sibuk menyediakan juadah pagi, sementara adikku sedang sibuk dengan aktivitinya. Cuaca sungguh dingin pagi itu, namun, ia bukan alasan kepada ayahku yang menyuruhku mengusahakan ladang. Sedang aku berjalan menuruni batas-batas sawah, aku berasa kehairanan.....

Photobucket

macam mana boleh tanam padi masa musim sejuk??


Farmville

Hahaha.. itulah sikit lawak tengah hari di hari ini. Saya dah lama dah tak main farmville ni, tapi tiba-tiba terpaksa merelakan diri untuk bermain semula selepas didesak oleh ayahku berkali-kali. Susah jugak kan? bila ayah sendiri buka laman facebook semata-mata nak main farmville. Haha.. yang paling mengejutkan, level dia lagi tinggi padahal saya yang main dulu. Pelik kan?

Terfikir jugak kadang-kadang. Arwah atuk ada la tinggalkan kami beberapa tanah untuk keluarga kami. Kan lagi bagus kalau tanah tu diusahakan daripada tanah kat farmville ni. Bukan dapat duit pun.. hehehe..

Apa-apa pun, bulan 12 dah tiba. Tahun 2010 sudah sampai ke penghujungnya. Apakah aktiviti anda sepanjang tahun ni? Adakah semua azam-azam tahun 2010 sudah tercapai sepenuhnya? Jangan asyik nak buat azam baru tapi kemudian sekadar hangat-hangat tahi ayam.. huhuhu.. Apa-apa pun~~

Jaga diri baik-baik~~
Bye~~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails