Khamis, 24 Mei 2012

Sindrom.. Tabiat.. Semulajadi?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Apa khabar anda-anda semua. Dua tiga hari ni aku ada masalah sikit dengan tabiat semulajadi lelaki ni. Bukanlah bermaksud aku tiada sifat-sifat kelelakian, tetapi lelaki ini sebenarnya ada satu tabiat yang baru sekarang aku perasan. Dulu aku langsung tidak faham kenapa ibu aku selalu membebel dengan bising-bising bila letak barang sepah-sepah. Bila dah jadi pada batang hidung sendiri baru aku faham. Memang tu la masalah dengan lelaki ni, "Suka letak barang sepah-sepah". Kenapa agaknya? Sebab bukan diorang yang kemas rumah. Mak masing-masing yang kemas rumah. Tapi bila cari barang tak jumpa, tahu pula nak membising.. "Eh, barang tu mana? Eh, barang ni mana?". Aku meluahkan perasaan ini sebab aku antara orang yang selalu mengemaskan barang kat rumah.

(gambar hiasan)

Aku cakap macam ni sebab ada beberapa kali berlaku dalam kehidupan seharian aku benda ni berlaku. Biasalah, hidup aku ni dikelilingi dengan lelaki-lelaki yang masih lagi bujang. Memang pelik kekadang, benda senang macam kerusi atau cawan letak di tempat asal pun tak boleh ke? Pandai ambil pandailah letak. Ini aku nak nasihatkanlah pada wanita-wanita yang ada anak lelaki tu, ajarlah anak-anak lelaki kamu ini kemas rumah walaupun duduk di kampung. Tunjukkanlah diri tu bertamadun sikit. Susah ke nak jadi pengemas dan pembersih?

Kekadang aku nak cakap jer, "sebab tu lah girlfriend korang masing-masing asyik tangguh nak kawin ngan korang... dasar pemalas".

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails