Selasa, 22 Mei 2012

Apa nak dikata?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua


Hari ini kembali semula ke tempat kerja seperti biasa. Tiada apa yang luar biasa, tapi ada satu perkara yang sangat aku rasa pelik untuk hari ini. Kenapa? Semua orang yang aku mesej, semua orang yang aku call guna telefon bimbit, langsung tak berjawab. Hmm.. mungkin buat masa ini adalah lebih baik jika aku sekadar bersangka baik kepada mereka, mungkin mereka semua sibuk.. lagipun aku telefon dah malam, mungkin masing-masing dah tidur. Tak kurang juga ada seorang yang aku mesej, di balasnya sepatah.. sepatah.. Contoh :-

Sini : Wei, lama tak dengar berita.. sihat?
Sana : Sihat
Sini : So, ko watper skrang? apa citer?
Sana : Biasa
................(rasa janggal)......................

Sebenarnya memang aku rasa tak senang duduk bila orang tak balas/jawab panggilan telefon dan sistem pesanan ringkas, tetapi kalau balas sepatah-sepatah macam tu lebih baik tak berbalas. Di atas ni cuma sekadar contoh sahaja.. huhu..

Mungkin aku rasa sekarang dah sampai masanya untuk aku kurangkan kebergantungan aku pada telefon bimbit. Memang aku ada tutup telefon bimbit aku ni untuk 4 hari dari hari 19 - 21 Mei. Bila aku buka balik, jadi terus macam ni. Hmm..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails