Khamis, 3 Mei 2012

Di bulan Mei

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Sejahtera Semua

Pertama sekali minta maaf kerana sudah lama tidak mengemaskini blog, sudah seminggu baru ada peluang. Bukannya tidak boleh ke laman web, tapi kepenatan dan kemalasan sudah menguasai diri. Jadi apabila pulang ke rumah memang tidak ada masa lapang untuk ke blog. Jadi, bagaimana dengan anda-anda semua di bulan Mei ini? Semua sihat? Saya sihat, Alhamdulillah.


Pertama sekali, cuti Hari Pekerja di hari Selasa lepas memberikan satu peluang untuk bercuti pada hari Isnin. Dapatlah 4 hari cuti (lama tuu..). Jadi, dapatlah pulang sebentar ke Johor Bahru. Selain dari tu, ada alasan lain, iaitu untuk menghadiri temuduga. Semuanya berjalan lancar, dan saya sedang menunggu panggilan dari pihak syarikat penemuduga untuk keputusan sama ada diterima bekerja atau tidak. Tak kisah sangat sebenarnya, tapi kalau jawapannya Ya, memang seronoklah sebab dapat kembali ke Johor. ^^ Tapi saya dapat berita yang tidak menyeronokkan sebab ada seorang pekerja menyatakan yang bos marah sebab saya ambil cuti. (Pelik, aku dah minta cuti depan-depan dia dan dia setuju.. boleh dia lupa??)


Lepas tu, saya pergi berjalan-jalan di Johor Bahru. Johor Bahru memang antara tempat yang pesat membangun. Terlalu pesat rasanya. 6 bulan tidak kembali ke Johor Bahru cukuplah untuk melihat perubahan baru. Dan sekali lagi terpaksa menyesuaikan diri selepas terbiasa dengan suasana lama. Antara mercu tanda Johor Bahru yang ada sekarang ini adalah Johor Sentral. Sama dengan KL Sentral, cuma kecil sedikit. Dan ia berada di tengah-tengah, antara City Square dan Bangunan Sultan Iskandar. Landasan keretapi belum lagi diubahsuai menjadi landasan berelektrik. Dan, perkhidmatan Komuter atau LRT pun belum lagi dibina. Tapi kalau nak naik keretapi dari sini, memang boleh la. Cuma kena tahan duduk dalam keretapi 6 jam untuk ke Kuala Lumpur.


Masa 4 hari berlalu cepat bagaikan air yang mengalir. Namun semuanya berjalan lancar. Cuma saya sekarang ini berasa kepenatan yang amat sangat. Rasa nak tidur jer puas-puas.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails