Rabu, 30 Mei 2012

Temuduga kali ke-2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Tadi siang, aku telah menghadiri satu temuduga di sebuah syarikat kontraktor elektrik. Dalam rekod peribadi aku, ini adalah kali ke-2 aku menghadiri temuduga pada tahun 2012 ini. Aku sebenarnya mengikut nasihat pakcik aku, di mana sebagai seorang Jurutera, jangan bekerja di satu-satu syarikat lebih daripada 2 tahun. Selepas genap setahun, aku pun mula mencari kerja baru. Dengan setahun pengalaman aku, buat masa ni aku cuma mencari jawatan "Jurutera Projek" sebagai sasaran aku. Aku sudah pun ke temuduga pertama di Johor Bahru, namun itu bukan rezeki aku. Tempat tu memang aku nak sangat, tapi tak dapat.


Jadi tawaran temuduga kedua ini datang secara tiba-tiba dan tidak disangka. Seorang rakan aku mecadangkan nama aku untuk syarikat ini. Dan memandangkan syarikat ini di KL, aku pun rasa apa salahnya pergi ke sesi temuduga. Dalam hati aku penuh dengan harapan agar aku tidak diterima. Dan memang satu kejutan yang amat sangat, aku diterima! Dan, cabaran kehidupan ku pada tahun 2012 bakal bermula...

Aku dah mula rasa, patutkah aku terima??


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails