Ahad, 27 Mei 2012

Kisah Tentang Komuter 07

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Memandangkan komuter ni pengangkutan utama ku dalam bergerak sehari-hari, ke sana dan ke mari, jadi memang banyak cerita yang aku kompilasikan khas tentang komuter sahaja. Kalau dikumpulkan semua rasanya boleh dapat satu buku novel / hikayat. Hehe.. Jika anda-anda semua ada terbaca akan kisah-kisah tentang Komuter ini, pasti anda semua perasan yang ianya semua akan kelemahan-kelemahan sistem Komuter ini. Tetapi, buat pertama kalinya dalam sejarah RBE berblogging, aku nak ucapkan tahniah kepada sistem perkhidmatan komuter kerana sudah ada perubahan dan peningkatan kecekapan perkhidmatan terutamanya dari segi ketepatan waktu ketibaan tren.


Selepas ketibaan unit SCS Komuter yang baru, sepatutnya akan tiba 36 unit dan ia akan digunakan sepenuhnya pada bulan Jun depan. Dan tadi, keretapi komuter 6-gerabak yang aku naik tadi adalah bernombor SCS32. Selain daripada keretapi 6-gerabak, unit 3-gerabak masih lagi digunakan. Memang terkejut sebab tadi aku lihat semua stesen KTM, terutamanya di kawasan KL Sentral, Kuala Lumpur, Bank Negara dan Putra tidak sesesak seperti biasa. Ada beberapa stesen ini lengang. Dan rasanya, sejak sebulan kebelakangan ini, jadual ketibaan sememangnya tepat. Kalau tulis 6.20pm, 6.20pm tu juga dia sampai. Walaupun ada beberapa kali dia terlambat.


Jadi, adalah besar harapan kami pengguna KTM Komuter ini supaya perkhidmatan cemerlang ini akan berterusan. Dan yang best juga, aku dah tak nampak lagi dah unit tren baru ni yang cermin dia pecah sebab dibaling oleh batu. Harap-harap dah tiada lagi la kes budak-budak jakun tak pernah nampak tren ni buat hal lagi.

Sekian buat masa ini.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails