Ahad, 26 Mei 2013

Kisah asam garam kehidupan

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Selamat datang semua

Kehidupan kita sehari sudah tentulah banyak kisah yang terjadi. Terutama bila sudah lama berjauhan dengan ahli keluarga, sudah pastilah banyak yang hendak diceritakan. Itulah yang terjadi selama berada ku berada di kampung. Tak habis-habis soalan ditanya terutamanya dengan makcik dan pakcik. Dan, dalam hidup kita juga, kita akan diuji akan apa yang kita ucapkan selama ini.

"Sampai hati kau tak bergambar ngan aku akim." Kata sepupu aku selepas majlis perkahwinannya tamat. Jadi apa yang aku jawab, ibu aku lebih utama. Dah lah cuma dapat jumpa 2 kali setahun, jika ada apa-apa jadi mestilah ibu perlu diutamakan. Apa yang aku perkatakan di hari ibu dahulu kembali kepada menguji aku. Tapi, segalanya berjalan lancar tanpa banyak masalah.

Macam - macam cerita yang aku dengar apabila aku pulang. Ada yang gembira, ada yang sedih. Tapi apa yang penting adalah kita ambil semua kesilapan sebagai pengajaran dan lupakan yang sudah berlaku. Aku melihat ke kalendar, ini hari terakhir cuti aku. Aku dah kena pulang ke Sarawak esok. Sedih pula rasanya...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails