Jumaat, 3 Mei 2013

Marilah Mari.. Pergi Mengundi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Apa khabar anda semua. Di bulan Mei ini, tiada berita yang lebih besar melainkan daripada Pilihanraya Umum Ke-13 yang akan diadakan pada 5 Mei 2013 ini. Dengan tempoh berkempen 15 hari hanya berbaki 1 hari sahaja lagi, sudah tiba masanya kita bersedia dengan pilihan di tangan masing-masing siapakah yang akan kita pilih untuk mentadbir negara kita yang tercinta ini. RBE juga ingin mengambil kesempatan ini untuk berkempen secara ringkas.

Cuba anda lihat tanda biru putih di bawah. Apakah maksudnya?


Tanda biru putih bermaksud WAJIB. Di dalam tanda di atas ia menunjukkan kenderaan anda WAJIB mengikut tanda yang ditunjuk. Cuba anda lihat simbol parti di bawah.


Ya, tanda Barisan Nasional adalah Dacing Putih berlatar belakangkan warna biru. Apakah maksudnya? Maksudnya WAJIB undi BN. Hehe..

Tapi ada juga tanda di bawah ini. Apakah maksudnya?


Tanda Putih berlatar belakangkan Hijau bermaksud SELAMAT. Di dalam tanda di atas, arah yang ditunjukkan adalah menunjukkan ke arah laluan yang SELAMAT. Cuba anda lihat tanda di bawah.


Ya. tanda Parti Islam Se-Malaysia (PAS) adalah tanda Putih berlatar belakangkan Hijau. Apakah maksudnya? Maksudnya, jika anda hendak SELAMAT, undilah PAS. Hehe..

Apa yang penting, buatlah keputusan yang terbaik untuk diri anda dan negara anda secara keseluruhannya. Sekian saja buat masa ini.

Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails