Ahad, 12 Mei 2013

Selamat Hari Ibu 2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Selamat hari ibu diucapkan kepada semua ibu-ibu di luar sana. Dan kepada siapa yang lupa, adalah diingatkan seula yang Hari Ibu disambut setiap 12 Mei. Ini merupakan hari di mana kita meraikan jasa seorang ibu. Kepada sesiapa yang masih mempunyai ibu, taatilah ibu anda ketika hayatnya. Besar pengorbanan seorang ibu ini, malah kata pepatah juga menyebut, "syurga terletak di bawah tapak kaki ibu".


Di dalam ajaran Islam juga menuntut kita mentaati ibu kita. Di mana keredhaan ibu itu terletaknya keredhaan Allah dan di mana kemurkaan ibu itu terletaknya kemurkaan Allah. Tidak akan cium bau syurga mereka yang derhaka kepada kedua ibu bapanya walaupun haruman syurga itu boleh dihidu dari beratus tahun jaraknya. Malah, tidak terbalas kita atas semua jasa ibu ini. Jika kita mendukung ibu kita selama sebulan untuknya menjalani ibadah haji sekalipun, masih tidak terbalas dengan setitik susu ibu yang kita minum.

Oleh itu, taatilah mereka dan jangan menderhaka kepada mereka selagi ianya tidak bertentangan dengan ajaran Islam. Kerana, sepanjang usia kita di dunia ini, kita hanya ada seorang ibu.

SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU
SELAMAT NYAMBUT ARI INGDAI

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails