Jumaat, 15 April 2011

Malang tidak berbau

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Perjalanan pergi kerja pada hari Jumaat antara yang paling seronok sekali. Tidak tahu apa sebabnya, tetapi perjalanan pergi kerja sama ada di Lebuhraya Persekutuan atau pun Komuter lengang di pagi Jumaat. Tidak seperti hari lain yang pengguna terpaksa bersesak-sesak, perjalanan hari Jumaat selalunya berjalan lancar. Pagi ini berjalan seperti pagi yang lain, cuma pagi tadi, saya difahamkan yang seorang pekerja di bahagian pentadbiran telah berhenti kerja. Jadi, saya ditugaskan untuk masuk sebentar ke bahagian pentadbiran sehingga kemasukan pekerja baru. Dengan lain perkataan, kerja bertambah.

Selepas Solat Jumaat, saya dan seorang teman pergi ke bank untuk urusan Perkeso. Seperti biasa, keadaan penuh sesak dengan orang. Dengan keadaan saya yang dibesarkan di kampung, kehidupan di bandar yang penuh sesak dengan orang kadang-kala merimaskan. Jadi, satu kejadian yang tidak disangka-sangka berlaku ketika dalam perjalanan pulang ke pejabat.

Photobucket

"Bang!!"

Betul-betul di hadapan mata saya, sebuah kereta Honda City berlanggar dengan bahagian belakang sebuah teksi. Disebabkan perlanggaran perlahan, kedua-dua pihak tidak mengalami kerosakan yang serius, dan tiada yang cedera. Namun, amat kesian kepada wanita yang memandu kereta Honda City tersebut. Dalam apa jua keadaan, kereta yang berlanggar di bahagian belakang adalah tidak bersalah. Yang bersalah adalah kereta yang berlanggar di bahagian hadapan. Tidak faham kenapa.. keadaan jalan raya yang sesak memang tidak membenarkan mana-mana kereta memandu laju. Jadi, kesimpulan awal untuk kes ini adalah, pemandu tersebut terleka sebentar ketika memandu.

Baru sahaja Dewan Rakyat reda akan isu pemandu wanita. Tapi, apa-apa pun, malang tidak berbau dan ia tidak mengenal sama ada lelaki atau wanita. Moralnya di sini, berhati-hatilah ketika memandu.

Sekian buat masa ini.
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails