Isnin, 18 April 2011

Jalan - jalan Kuala Lumpur

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Setelah hampir sebulan bekerja, akhirnya tugas pertama telah datang. Walaupun hanya sekadar mengikut, tetapi ia cukup sebagai satu pengalaman awal untuk melihat dengan sendiri bagaimana kerja sebagai seorang Jurutera Penyelia. Tugasnya cukup mudah, hanya memastikan yang keadaan tempat tersebut adalah mengikut undang-undang dan piawaian. Kerjanya mudah sahaja, tetapi untuk ke tempat-tempat lawatan tapak tersebut adalah cerita yang lain.

Photobucket

Kawasan yang terlibat tadi adalah kawasan Datuk Keramat. Anda yang sudah biasa dengan Kuala Lumpur pasti sudah mengetahui bagaimana keadaan jalan raya di Kuala Lumpur sehari-hari bukan? Amat Sesak.. Sepatutnya, saya kena cuba sedaya upaya untuk mengingat dan mengecam setiap jalan-jalan di Kuala Lumpur untuk kemudahan di hari yang mendatang (untuk tugasan di masa hadapan). Tapi, Kuala Lumpur bukan Johor Bahru. Amat sukar untuk mengingat kesemua laluan di sana. Jika ada di antara kamu ada tip-tip yang berguna bagaimana untuk mengingat jalan di KL ni, janganlah malu untuk kongsikan bersama. huhuhu...

Photobucket

Apa yang penting, selepas lawatan tapak, laporan perlu disiapkan dengan seberapa segera. Dan, jangan tangguh kerja kemudian bawa pula ke rumah. Makin memeningkan kepala sahaja. Kerja di pejabat, selesaikan di pejabat.

Sekian sahaja buat masa ini.
Salam.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails