Selasa, 3 Mei 2011

Matinya Osama bin Laden?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Photobucket

Rasanya tidak perlu lagi saya perkenalkan siapakah gerangannya wajah di atas ini. Seluruh dunia telah mengenalinya sebagai orang paling dikehendaki Amerika, hidup atau mati. Semalam, Presiden Amerika, Barrack Obama telah menyampaikan berita 'gembira' tersebut kepada seluruh warga Amerika. Namun, ketika saya menukil artikel ini, saya sendiri tidak pasti perasaan apakah yang patut saya zahirkan. Gembira? Sedih? Takut?

Perasaan yang paling tepat menggambarkan perasaan saya sekarang adalah 'Keliru'.

Apakah benar Osama bin Laden benar-benar telah mati? Situasi sekarang ini amat berlainan dengan kematian musuh-musuh barat yang lain. Contohnya, Saddam Hussein mati dalam keadaan jelas. Orang ramai nampak keadaan fizikalnya. Namun, situasi Osama bin Laden ini amat berlainan. Mati dalam keadaan hanya dilihat daripada lensa kamera. Jadi, ada kemungkinan bahawa segalanya adalah penipuan semata-mata.

Dan itu adalah benda yang telah saya belajar mengenai media, jangan percaya bulat-bulat berita yang sampai kepada anda. Dan walau apa pun, rakyat Amerika dengan gembiranya meraikan kematian musuh nombor satu mereka itu di kawasan yang sekarang ini dinamakan Ground Zero. Kawasan yang dahulunya berdiri megah Menara berkembar World Trade Center, telah ditinggalkan kosong setelah 'musnah' kerana 'diserang' oleh Osama. Merepek kan? sudah jelas lagi bersuluh yang bangunan besi seperti WTC TIDAK akan hancur hanya kerana dilanggar oleh Kapal Terbang. Kemusnahan WTC memang telah lama dirancang, dan pastinya.. bukan oleh Al-Qaeda apatah lagi Osama bin Laden.

Photobucket

Namun apa-apa pun, tahniah Presiden Obama. Nampaknya potensi anda untuk menang Pilihanraya Presiden selepas ini amat cerah.

Secara relatifnya, saya tidak percaya dengan berita tersebut.

Sekian sahaja buat masa ini,
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails