Ahad, 8 Mei 2011

Selamat Hari Ibu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua.

Kepada semua ibu dan juga kepada mereka yang sudah menjadi ibu, selamat Hari Ibu diucapkan. Dan di samping itu, kita juga mempunyai peranan untuk menghargai jasa seorang ibu, kerana setiap dari kita mempunyai ibu. Jasa dan kasih sayang ibu memang tiada nilainya.

Photobucket

Mungkin ada di antara kita menyatakan bahawa, "Duit bukan segalanya, tapi segalanya perlukan duit", maka anda silap. Anda tidak perlukan wang ringgit untuk mendapatkan kasih sayang seorang ibu. Malah, tiada satu benda pun di dunia ini yang boleh membayar atau menjadi kayu ukur kepada nilai kasih sayang seorang ibu. Pengorbanan ibu sangat besar. Malah, bermula dari kita lahir pun, ibu dengan susah payah perlu menanggung kesakitan untuk melahirkan kita. Malah, ada juga ibu yang meninggal hanya untuk melahirkan anak.

Oleh itu, memang tidak berpatutan sebenarnya jika kita hanya mengingat jasa ibu pada hari ini sahaja. Ingatlah jasa ibu pada hari ini, dan hari-hari seterusnya. Kita hanya ada seorang ibu, perginya ia, tiada lagi pengganti.

Sekian sahaja buat masa ini,
Salam.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails