Khamis, 5 Mei 2011

RON97 naik RM0.20

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Malam tadi, beberapa status rakan-rakan dan kenalan di Facebook menzahirkan rasa tidak puas hati mereka. Kenaikan harga minyak RON97 sebanyak 20 sen amat mengganggu mereka. Memang difahami kerana dengan kenaikan tersebut, ia menyebabkan harga minyak RON97 sekarang ini bernilai RM2.90 seliter.

Photobucket

Bagi saya, ia mungkin bukan satu ancaman kerana saya menggunakan perkhidmatan Komuter untuk berulang alik kerja. Namun, saya juga mungkin akan terpaksa menghadapi dilema ini tidak lama lagi kerana bidang tugas saya mungkin akan menyebabkan saya perlu untuk menggunakan kenderaan di masa hadapan. Ditambah pula dengan jalanraya di Kuala Lumpur yang penuh dengan Tol. Saya tidak tahu berapa ringgit perlu saya 'leburkan' hanya untuk bergerak beberapa kilometer.

Sekian sahaja buat masa ini.
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails