Rabu, 25 Mei 2011

Kisah tentang Telefon

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Bagi mereka yang sudah biasa di alam pekerjaan, mungkin ini sudah menjadi lumrah. Tapi bagi saya, hari ini merupakan hari yang cukup menyeksakan moral saya. Kenapa? Telefon di pejabat berbunyi tidak berhenti-henti. Panggilan paling awal diterima sebaik sahaja pejabat dibuka pada pukul 9 pagi lagi! Dan panggilan tersebut berterusan sekali setiap jam. Perihal? Bermacam-macam urusan daripada urusan tender, elaun kereta, pembayaran bil dan lain-lain.

Photobucket

Kenapa saya kecoh-kecoh? Saya cukup tidak puas hati kenapa hari ini baru masing-masing hendak telefon. Semalam ramai pekerja ada di pejabat, tetapi telefon sedikit pun tidak berdering. Tetapi hari ini, bila masing-masing semua ada kerja luar, baru sibuk nak telefon. Memang mentaliti rakyat Malaysia agaknya. Suka buat kerja di saat-saat akhir. Apatah lagi hari ini adalah hari di mana Bank akan membuat panggilan untuk urusan-urusan mereka.

Haih~~ barulah tahu bagaimana seksanya penjawab panggilan telefon. Rasa hendak sahaja saya menjerit sekuat-kuat hati. Tetapi..

Sabar itu sebahagian daripada iman

Sekian sahaja 'amukan' saya untuk kali ini.
Salam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails