Selasa, 3 April 2012

Ice Blended

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Pasti ramai di antara anda-anda ni semua rajin pergi ke pusat membeli-belah, tambah-tambah pula di bulan tiga yang lepas ketika bulan jualan murah. Di mana-mana ada jualan rumah, sehinggalah ke kedai-kedai buku. Dan, pasti sesuatu yang anda tidak lepas pandang adalah kewujudan begitu banyak kedai makanan dan minuman. Apa yang pasti, setiap satu tema jualan masing-masing.

Itulah bagaimana kreatifnya orang berniaga. Ayam boleh jadi restoran, burger pun boleh jadi restoran, malahan Ice Blended pun boleh. Bayangkanlah.. kemudian ia datang dengan aneka bentuk jualan. Contoh yang saya boleh kongsikan di sini variasi jualan ice blended.


Slurpee 7 Eleven

Rasanya bagi kebanyakan kita ni, mesti ice blended 7 eleven ni sudah tidak asing lagi bukan? Satu cawan regular hanya sekadar RM1.90. Siapa yang tak mampu? Bila-bila masa boleh beli. Apatah lagi cawangan Convenience stor ini ada di mana-mana.



Cool Blog

Tak tahu asal-usul kedai 'blog sejuk' ni, tapi apa yang pasti, dulu saya takut sangat nak minum sebab selalunya kekawan saya yang Cina yang selalu minum. Lepas tu pulak tengok ada benda-benda hitam. Entah apa la minuman yang diorang minum. Tapi, lepas dah lama-lama.. barulah tahu yang bahan asasnya adalah Ice, perisa minuman dan jelly bernama pearl~~ Boleh tahan, tapi mahal sikit. Secawan regular dalam RM3.00.


Ada banyak lagi variasi kedai-kedai produk makanan dan minuman segera sebegini. Kita akan berjumpa di ruangan lain. Selamat menjamu selera ^^

2 ulasan:

hyz berkata...

tak boley minum ais blended. kepala aku sakit....

Radin87 berkata...

yeke?
brain freeze kot. bahaya kalau camtu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails