Jumaat, 19 November 2010

Kematian

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua.

Apa khabar semua... Satu lagi hari yang cerah hari ini. Semoga anda semua sihat-sihat hari ini. Dan, bila saya bangun pagi tadi, hampir pula terlupa yang hari ini adalah hari Jumaat. Malam tadi, saya terima mesej dari rakan sekelas saya di Universiti. Salah seorang rakan karib kami, telah meninggal dunia semalam. Walaupun tidak sekelas dengan saya, tapi kami memang selalu berjumpa. Orangnya baik, tapi umurnya tak panjang.

'Photobucket'

Lepas saya terima sms dari rakan saya tentang kematian itu. Seperti biasa, YM memang sentiasa online. Jadi, tergerak pula hati untuk berchatting dengan salah seorang bekas senior di Universiti dahulu. Dan kamu tahu apa yang dia cakap?

"Kalau boleh aku nak mati cepat!!!"

Yang seorang ini memang bermasalah. Sebenarnya ini bukan kali pertama dia cakap macam itu. Saya tidaklah salahkan dia seratus peratus. Sebab dia ni memang penuh dengan masalah peribadi. Dah tak tahu nak nasihat macam mana. Bukan apa, kadang-kala adala juga tergerak hati nak tanya masalah dia, dan dia pernah luahkan. Kadang-kala memang jelas masalah itu berpunca dari dia sendiri. Tapi, tidak boleh terima kenyataan. Dia juga yang betul, orang lain salah.. Iyerlah, layan jer lah~~~

'Photobucket'


Mati

Walau apa yang cuba lakukan, bunuh diri bukanlah penyelesaian masalah. Kita semua pasti akan mati. Tapi bukan bermaksud melalui bunuh diri. Semoga kita dijauhkan dari perkara-perkara tersebut. Bercita-cita untuk mati boleh, iaitu bercita-cita untuk mati syahid. Berdoa untuk mati boleh, iaitu berdoa untuk mati dalam keadaan yang baik.

Sama-sama kita beramal di hari Jumaat ini~~
Bye~~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails