Ahad, 27 November 2011

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1433

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang Semua

Photobucket

Apakah program anda semua di awal tahun 1433H ini? Apabila saya mula menulis artikel ini, saya terlupa yang sekarang ini kita sudah memasuki 2 Muharram. Ini kerana dalam tahun Hijrah, kalendar bermula dengan masuknya waktu Maghrib. Dan sekarang ini sudah lepasnya waktu Isya'. Cuti 3 hari ini amat ditunggu-tunggu untuk melepaskan kepenatan yang ada di dalam diri. Hanya di waktu inilah saya boleh bermalas-malasan di waktu siang. Sesuatu yang tidak boleh dibuat di hari biasa terutamanya kepada sesiapa yang sudah mempunyai kerjaya.

Adalah di dalam minat saya juga untuk membaca blog ini ketika lapang. 2,3 minggu ini nampaknya, blog saya umpama sudah bertukar menjadi blog sukan. Ada juga iras-iras dengan blog hiburan. Dengan liputan pasukan bola sepak negara, Harimau Muda di persada Sukan SEA 2011 dan Kelayakan Olimpik, dan tidak juga dilupakan dengan Pusingan Separuh Akhir Muzik-Muzik yang sudah memasuki minggu ke-2.

Photobucket

Apa-apa pun, tahun baru juga bermaksud kita mempunyai lembaran yang baru dalam kehidupan kita. Buku catatan amal kita juga diganti dengan baru. Di samping kita melayari kehidupan kita di dunia, marilah kita sama-sama memenuhkan buku amalan kita dengan amalan-amalan yang boleh menguatkan lagi iman kita kepada Allah S.W.T

Sekian buat masa ini,
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails