Jumaat, 18 November 2011

Malaysia vs Indonesia ; Menang 1 - 0

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua

Medan pertarungan terakhir untuk perlawanan kumpulan A telah berlangsung semalam di antara Malaysia dan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno. Indonesia telah pun berjaya menempah tiket ke separuh akhir, sementara Malaysia perlu memburu mata terkahir untuk melayakkan diri ke peringkat separuh akhir Sukan SEA 2011 apabila Singapura menang 2-0 menentang Thailand pada perlawanan sebelumnya.

Photobucket

Berdepan dengan 100,000 penyokong Indonesia antara tekanan emosi yang perlu diharungi oleh pasukan negara dalam perlawanan menentang Indonesia.


Keputusan :

Photobucket

Indonesia (0) - Malaysia (1)

Sepintas lalu :

Perlawanan antara Malaysia dan Indonesia amat mencemaskan apabila beberapa siri percubaan demi percubaan dilakukan oleh kedua-dua pasukan. Gol tunggal negara disumbangkan oleh Syahrul Azwari Ibrahim pada minit ke-17 perlawanan. Ia sesuatu yang tidak diduga iaitu hanya selepas 4 minit Syahrul dimasukkan ke padang demi menggantikan Wan Zaharul Wan Zakaria yang mengalami kecederaan.

Photobucket

Ujian sekali lagi menimpa skuad negara apabila jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee diarahkan keluar padang pada minit ke-69 apabila beliau mempersoalkan tindakan pengadil. Namun, pasukan negara masih lagi mampu mengekalkan rentak perlawanan sehingga perlawanan tamat sekaligus membawa pasukan negara sebagai juara kumpulan A. Dengan itu, Malaysia akan berjumpa dengan pasukan dari Juara kumpulan B, iaitu Myanmar pada 19 November 2011.

Majulah sukan untuk negara.
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails