Ahad, 20 November 2011

Malaysian vs Myanmar ; Menang 1 - 0

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat datang semua.

Medan perlawanan Bola Sepak Sukan SEA 2011 dimulakan lagi dengan pertarungan di antara Malaysia, iaitu juara kumpulan A dengan Myanmar iaitu juara kumpulan B pada malam semalam. Pasukan Indonesia yang berada di tempat kedua menentang Vietnam iaitu tempat kedua Kumpulan B. Kedua-dua perlawanan diadakan pada hari yang sama.

Photobucket

Keputusan :

Photobucket

Malaysia (1) - Myanmar (0)


Sepintas lalu :

Pertarungan antara Malaysia dan Myammar boleh dikatakan setara apabila tiada sebarang gol dijaringkan pada separuh masa yang pertama. Keadaan yang hampir sama berterusan di separuh masa kedua. Myanmar telah memulakan serangan dan percubaan untuk menjaringkan gol begitu juga dengan Malaysia, yang kesemuanya tidak berjaya. Gol tunggal perlawanan berjaya dijaringkan oleh Ahmad Fakri Saarani pada minit ke-85, iaitu hanya 5 minit berbaki perlawanan.

Photobucket

Dengan jaringan tersebut, Malaysia mara ke peringkat akhir bertemu sekali lagi dengan kumpulan Indonesia di pusingan akhir bagi merebut pingat emas Bola Sepak Sukan SEA 2011 pada 21 November 2011. Semoga pasukan negara berjaya sekali lagi mempertahankan pingat emas Sukan SEA dalam acara bola sepak.

Majulah sukan untuk negara.
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails