Ahad, 29 Januari 2012

Raptai Anugerah Juara Lagu ke-26

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Malam semalam, saya dan 3 orang rakan pergi menyaksikan persembahan setahun sekali raptai penuh Anugerah Juara Lagu ke-26 bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Tidak mengapalah tidak dapat lihat AJL secara langsung di stadium, dapat tengok kemeriahan raptai pun sudah mencukupi bagi saya.

Saya dan rakan-rakan duduk di bahagian belakang. Kami malas nak turun ke bawah sebab, kalau duduk di bawah pun hanya akan nampak kepala orang, bukan pentas di atas. Apa-apa pun, tahniah diucapkan kepada pengacara, Faizal Ismail dan Sheryl Samad yang berjaya membuatkan suasana ibarat berada di majlis yang sebenar. Terutama dengan gelagat mereka berdua menggunakan tema air sebagai bahan jenaka.

Kehadiran 12 orang finalis AJL juga tidak menghampakan. Saya tidak banyak bahan untuk dimasukkan ke dalam artikel ini, yang penting saya akan menyaksikan AJL pada malam ini untuk melihat bagaimanakan perbezaan semangat mereka di raptai dan di pertandingan sebenar. Saya pun tidak sangka, salah seorang blogger yang saya sering blogwalking ke blognya, Hyz juga datang menyaksikan raptai walaupun demam. Dan daripada gambar-gambarnya, pastinya kami duduk berhampiran. Huhu.. ^^



Jadi bagaimana komen saya pada malam raptai? 3 peserta terbaik yang saya katakan adalah Alyah, Aizat dan 3 suara. Suara dan persembahan Alyah memang memukau, walaupun pada raptai. Ibarat dia sedang memberikan all-out pada waktu itu. Persembahan wayang pasir Aizat juga membuatkan penonton terpegun dan tidak mengelipkan mata dengan persembahannya. (mungkin tak semua anda lihat di kaca televisyen..). Sementara 3 suara, tidak seperti yang saya harapkan. Mungkin mereka sedang menyimpan tenaga untuk malam ini.


Apa-apa pun, semoga persembahan malam ini lebih baik lagi.
Sekian untuk masa ini
Salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails