Ahad, 15 Januari 2012

'Pink' yang bergaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Apa khabar semua. Apa rancangan anda di pagi ahad yang cerah ini? Saya cuma melihat-lihat akhbar dan berjalan-jalan di blog-blog kamu-kamu sekelian. Di samping mengemaskini Radin's Blog. Tahniah kepada penduduk-penduduk Negeri Sembilan dan Kedah di atas Sambutan Hari Keputeraan Raja masing-masing. Tapi bukan itu yang saya nak bincangkan hari ini.

Sama seperti tajuk di atas iaitu berkenaan 'pink' atau merah jambu.


Yup, pink memang cukup sinonim dengan wanita. Kalau anda berblogwalking ke mana-mana blog wanita, memang tak sah kalau tiada warna pink. Tapi macam mana kalau warna yang sinonim dengan wanita ini dipakai oleh lelaki? Kenapa saya tanya? Sebab saya tak sangka pula Lee Chong Wei sanggup pakai merah jambu semasa perlawanan menentang Chen Long dan Kejohanan Terbuka Malaysia (dan menang!).


Tahniah ke atas Lee Chong Wei atas kemenangan tersebut. Bukan apa, seperti kata lelaki barat.. it takes a true man to wear pink. Betul pun kan? berapa ramai lelaki yang sanggup pakai warna Merah Jambu. (secara peribadi, saya pun tak suka merah jambu.. huhuhu..).

Namun, sekurang-kurangnya tiadalah tentera Malaysia yang berbaris ketika kawalan kehormat memakai merah jambu seperti Tentera Thailand. Memang tak pelik kalau tengok lelaki pakai pink, tapi kalau tentera berkawad pakai warna pink??


"Berseri-seri" kan?? (=.=!!)

Sekian sahaja untuk kali ini
Salam

4 ulasan:

Muttallif berkata...

Warna dan kaitannya kepada Hidup?
Tiada salah jika dikaitankan dengan gender. Cuma satu perspektif sahaja.

Obsesi...mungkin :)

Radin87 berkata...

Obsesi yer? hmm.. mungkin gak tu..
sbb dalam kepala ni mmg dah program pink cuma untuk perempuan kot. hehe

caer sasuke berkata...

obses ni..hehe

jom bertutorial : sitemap accordion cool

Unknown berkata...

wohoo pink, huuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails