Selasa, 21 Februari 2012

Underworld : Awakening

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua

Beberapa hari yang lepas, saya dan beberapa orang kawan pergi menonton cerita yang dimaksudkan di atas, iaitu Underworld : Awakening. Cerita yang boleh dikategorikan sebagai kisah seram dan ganas dan tidak sesuai untuk tontonan kanak-kanak di bawah umur.


Cerita Underworld : Awakening inu juga dikenali dengan nama Underworld 4, kerana ia adalah edisi ke-4 bagi siri Underworld. Cerita yang berkisarkan akan peperangan di antara Serigala Jadian (Lycans) dan Pontianak (Vampire). Memang amat teruja akan plot ceritanya dan seni grafik di dalam cerita ini.. walaupun agak seram (perkataan paling dekat rasanya 'Seriau') dengan aksi ganas dalam cerita ini.. (macam jantung ditarik keluar dari badan sampai kelihatan salur nafas... =.=").


Ceritanya berkisahkan akan seorang (seekor?) Vampire bernama Selene (Kate Beckinsale) yang ditangkap oleh manusia ketika The Purge. Iaitu peperangan global yang dilancarkan oleh manusia untuk memerangi kedua-dua keturunan makhluk ini, yang juga digelar sebagai "The Infected". Peperangan ini berjaya untuk memusnahkan 95% daripada makhluk tersebut. Ketika dia berjaya melepaskan diri daripada ditahan, dia mendapati 12 tahun telah pun berlalu semenjak peperangan The Purge meletus. Ketika dia cuba untuk menjejaki kekasihnya Michael yang merupakan kacukan Lycan dan Vampire, dia berjumpa dengan seorang kanak-kanak perempuan bernama Eve.


Ia tidak berapa lama kemudian yang Selene menyedari yang Eve merupakan anak kandungnya hasil hubungannya dengan Michael.


Apa yang saya suka tentang cerita ini :-
  1. Jalan ceritanya akan pengorbanan seorang ibu untuk menyelamatkan anaknya walaupun terpaksa membahayakan nyawanya sendiri. (dahsat woo.. mak berperang sebab nak selamatkan anak..)
  2. Aksi ganas yang menyeramkan namun masih lagi di tahap boleh dikawal. (Final Destination lagi aku takleh terima.. ganas terlebih~~~ huhu..)
  3. Teknik imbas semula yang sedikit sebanyak membolehkan penonton memahami jalan cerita walaupun belum menonton edisi-edisi sebelumnya.
Itu sahaja perkongsian saya buat masa ini. Nampaknya cerita ini masih tidak habis lagi sebab kedua ibu dan anak ini masih belum disatukan dengan bapa mereka.

Bersambung di ruangan lain ^^

2 ulasan:

hyz berkata...

x sempat lagi nak p menonton....

Radin87 berkata...

takper, ada masa lagi. nanti ada peluang boleh tengok. ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails