Ahad, 4 Mac 2012

Kuantan, Bandaraya Pokok Palma

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Selamat Datang semua.


Bagaimana dengan kamu semua di bulan mac ini? Semoga berbahagia di samping keluarga tersayang, dan kepada yang sudah bekerja semoga berjaya dengan kerjaya masing-masing. Masalah yang melanda setiap penulis blog menimpa diri saya ini di awal bulan, iaitu masalah 'Kekeringan idea untuk mengemaskini blog'. Bila sudah kekeringan idea, maka datang kepenatan. Dan bila kepenatan datang, malas pun menjengah. Jadi sepanjang 1 minggu bulan Mac ini saya tidak meng'update' blog.

EM Onion Head angry crying

Tapi selepas melihat aliran traffic blog sepanjang minggu ini, kelihatannya seperti tidak terjejas. Terima kasih kepada anda-anda semua yang datang melawat.

EM Onion Head big grin


Kuantan

Mesti anda semua tertanya-tanya apa kaitan Kuantan dengan artikel kali ini. Memang ada. Sepanjang minggu ini, teringat nostalgia lama ketika zaman belajar di Kuantan. Bandar ini tidaklah sehebat Kuala Lumpur dan tidaklah sebesar Johor Bahru. Tetapi ia ada keistimewaan yang tersendiri. Apa dia? Satu-satunya bandar yang saya pusing, tetapi tak pernah sesat. ^^

Sebab masa saya di tahun 1 di universiti dulu, pernahlah terpaksa berjalan kaki dan berpusing satu bandar untuk cari kedai printing untuk siapkan assignment. Jadi, terima kasih kepada peristiwa itu, saya boleh lah ingat setiap jalan di ibu negeri Pahang ini. (At least landmark bandar ni senang nak ingat..). Contohnya macam Masjid Sultan Ahmad Shah ini..


Pernah juga terfikir mahu tinggal terus di Kuantan jika ada peluang dan rezeki di pantai timur. Tapi rasanya masa itu pun masih lama lagi. Insya-Allah selepas ini saya akan cuba update blog setiap hari. Itupun kalau ada masa. hehe..^^

Selamat malam semua.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails